Carl Fredrik Nilsson er fra årsskiftet Sharps nye landechef. Man kan mærke hans drivkraft og engagement, hvad enten han taler om sine erfarne og dygtige kollegaer, Sharps brugervenlige produkter eller vigtigheden af tydelig og enkel kommunikation. Hans mål er, at Sharp skal blive en værdifuld samtalepartner for sine kunder.
Nu begynder Carl Fredriks arbejde med at opbygge sit team for fortsat succes for Sharp og vores kunder.
Første indtryk?
-Det føles rigtig godt! Det er en spændende udfordring at fortsætte med at udvikle Sharp. Jeg værdsætter virkelig virksomhedskulturen med fokus på værdiskabelse for både os og kunden. Jeg har allerede mødt så mange erfarne og dygtige kollegaer, vi har en uformel og åben omgangstone, og mine kollegaer er virkelig dedikeret. De tænker strategisk og har fuld tillid til vores løsninger.
Brugervenlige produkter
-Jeg er imponeret over, hvor brugervenlige vores produkter er. Indtil videre har jeg primært brugt vores mødeløsninger og laserprintere, og jeg er både overrasket og begejstret over den høje kvalitet og hvor nemme de er at bruge.
Nye arbejdsmetoder stiller højere krav til leverandøren
-Efter pandemien har kundernes adfærd ændret sig markant, især når det gælder arbejdsmetoder. Fleksible arbejdspladser, hurtigere beslutningsprocesser og papirløse systemer er blevet norman. Kunderne stiller stadig større krav til ekspertise, og der kommer Sharp ind i billedet. Vi kan tilpasse os vores kunder og give den rette støtte.
-I dag er det mindre vigtigt hvor vi fysisk arbejder i verden, da det, der skaber succes, er evnen til at udveksle information på en hurtig og sikker måde. Vores styrke ligger i at kunne kommunikere effektivt uafhængigt af, hvor vi befinder os, og hvilke IT-systemer vi bruger.
Vi skal blive en værdifuld samtalepartner
-Jeg ønsker, at Sharp skal opfattes som en værdifuld samtalepartner. Først og fremmest skal vi lære vores kunder at kende for at kunne forstå og præcist beskrive deres behov. For at kunne samarbejde effektivt skal vi blive endnu bedre til tydelig og enkel kommunikation - både internt og eksternt. Vi har et stort potentiale for at bidrage til mere effektive arbejdsgange, som resulterer i bedre forretninger.
Påvirkning af AI
-Vi skal blive endnu bedre til at kommunikere for at skabe bedre resultat. AI er et vigtigt værktøj, men vil ikke automatisk give os de svar, vi behøver. Det handler om, at vi stiller de rigtige spørgsmål og fungerer som en samtalepartner for vores kunder. Vi må ikke lade systemerne begrænse os.
Elleve år i København
Carl Fredrik er født i Göteborg, men har boet i København i elleve år med sin kone Sigrid og deres to sønner på 10 og 6 år. Han kan lide at lave mad og drikke gode vine og sammen med sine sønner tilbringer han mange timer i håndboldhallen til træning, kampe og turneringer. Hele familien sejler om sommeren og står gerne på ski, når lejligheden byder sig.
Hvad har du lavet tidligere?
Carl Fredrik har en solid erhvervsbaggrund og kommer senest fra den private sundhedssektor, hvor han har været administrerende direktør. Han her derudover blandt andet erfaring med transformation inden for bil- og IT-branchen og operationelt arbejde hos flyselskabet KLM.
Pålidelig partner
Carl Fredrik beskriver sig selv som udadvendt, nysgerrig og eftertænksom. Tre nyttige egenskaber til at udvikle Sharp til en pålidelig og værdifuld samtalepartner for sine kunder.
-Sharp er en pålidelig partner, som du kan stole på, afslutter Carl Fredrik.